cerita hari ini #HKL #Kuyup

Posted in By beoma 0 comments

harini rasa terbakar gila. perangai manusia macam hampeh ni buat kau rasa malas nak menolong. bukan nak berkira, tapi taik kucing je yang ko dapat lepas bagi bunga? baik tak bagi apa apa.


harini ada kelas dekat HKL, ada wardround and some shortcases. aku bukan nak kiasu suka pergi kelas like whathefak rajin nak mampus, tapi something really benefical la untuk join the wardround.
pepagi dah hujan, nevermind, instead its a blessed-ful alhamdulillah jugak after hazy days. and hujan pon nicely stopped for a while. good timing untuk merempit ke HKL, bukannya tak amik langkah berwaspada patut pergi awal awal. tapi since 6.30 lagu hujan so we guessed hujan akan stop somewhen inshallah we can get to HKL by time. and supposedly we did la.

not until kau check motor kau minyak kureng, angin takde. aku cepat pissed off. treshold aku cukup rendah, and as a matter in fact aku tak bagitahu and tunjuk sangat berang aku. suffer in silence je la. so memang cukup bengang. why not, aku dah tak naik motor aku since more than one week kot. orang lain je pinjam, and its not really a variety of people. nak nak bila duk cakap nanti nak isi minyak la, nak isi minyak la. isi minyak tu no big deal la. apakedehal minyak senang je nak angkut mana mana, kalau abis tengah jalan pon member bleh pakai botol bagai g amik minyak tapi kalau bab bab angin motor ni jangan main la, unless ko bleh tipu pakai mulut masukkan angin. kang bila dah pancit tengah jalan, panjang cerita dia. ada jalan dia, tapi pundek la sikit.

so nak tak nak kena cuba pergi jugak, walaupon hujan masih renyai renyai, dah la baju hujan mana hilang pon aku tak tahu. first pergi isi minyak dulu, bila nak isi angin, tayar sangat kempis dah sampai bila nak isi, mendalah tempat nak cucuk tu rosak plak in which habis angin keluar. nak tak nak kena g tukar tiub, this is not the cae kena isi angin balik, tapi tiub dah rosak, kalau ada common sense reti masukkan angin tiap kali angin kurang, tak jadi dah benda camni perhaps.

elok siap tukar tiub, hujan memainkan rentak dia, slow slow makin lebat, sampai saja dekat bulatan ke batu caves tu which is baru 1/4 dari nak sampai ke HKL,  boooooooo hujan lebat.


ggwp, undergarment kuyup segala buku labcoat henpon dalam bag pon highly risk nak lencun, so syamim bagi signal patah balik.

kita merancang, Allah tentukan.

nah belanja gamba sikit