ni semua salah abang sado UG04 RC 1 (tempat lama)

Posted in By beoma 0 comments

salam.

kalau korang kenal budak UG04 RC1 dulu. maka korang tahu lah tu lah rumah budak budak workout haha mana taknya kalau tak ngadap laptop main dota, maka semua lesap pergi gym workout nok harom badan seko seko ketul semua. protein tu perlu ada sebagai supplement nak build shape and size sikit. ambil dalam kuantiti yang mencukupi is not a big matter. macam farid ngan shahril lah aku bagi contoh terbaik. shahril dulu biasa biasa je. aku rasa dalam sebulan dua atau tiga kot, pergh. chest mantop. farid plak memang dah ada shape dah natang tu dia pergi workout lagi dah macam the hulk pulak. judin dia ectomorph. dia tak ambil size tapi shape dia ada. mantop juge. maka yang tinggal keding macam kertas A4 ni cumalah aku sorang je. sebab malas gila nak pergi gym angkat besi bagai. aku lagi suka pergi main basket je kalau tak main basket baru lah aku main dota. kalau tak main dota pon aku lepak dengan burg je tengok movie petang petang. yang penting aku tetap tak pergi gym. terok betol. sorang lagi sipol lah yang suka melepak dekat bilik. tapi dia takpe entah dari mana dia ada shape sikit dada dia naik jugak. aku khuatir itu lemak tpi bila dicubit cubit di cucuk dengan garpu. keras juga. semi solid mungkin. 

ni lah abang sado farid tapi ni gambo lama

ni saja je rindu hosmet gambo dua tahun lepas. ni zaman sharil presado haha

housemate aku supportive kot, dorang ada few dumbells dan juga menatang untuk pull ups tu tapi tu pon aku tak main kalau aku buat pon berapa kali je tu pon sebab terasa nak bergayut tapi tak tahu nak bergantung dekat mana maka aku panjat benda tu tapi kalau housemates nampak memang kena leter ah motivasi bagai. haha teruk betul pemalas aku. 

tapi bila balik rumah ni mula lah aku rasa aku perlukan gym. biasalah tipikal malay lah nak menghargai sesuatu setelah kehilangannya. maka mula lah aku rasa kena workout sikit sebab naik motor tepi lori yang laju sikit pon aku rasa macam naik roller coaster. setelah buat simple research and reading mula lah aku dengan program push up yang mengikut tatasusila yang tertib. buat bodoh bodoh je at least boleh tampung berat badan sendiri pon jadi la. hajatnya nak buang gelung gelung tayar kereta dekat perot ni. inshaallah la nak diet kat rumah ni ye idok. jadi dua hari lepas dah buat pre training macam sial aku ikut je apa artikel tu suruh tapi betul jugak last push up aku buat pon berbulan bulan dah. 

so pretraining tu adalah buat push up dekat dinding sebanyak 80 kali. ah lanjiao