cerita buruk saya.

Posted in By beoma 2 comments

tengah hari tadi aq tinggalkan adik 5 tahun aq kat umah.dia da bagi muka yakin abes da dekat aq yang aq bleh tinggalkan dia sekejap sementara aq lepak ngan kawan2 aq dekat tempat menunggu bas yang selang 3-4 buah rumah dari rumah kami.
"ala..adam tak takut langsung,pegi jela".,,
sambil tangan dia duk klik2 page game faveret dia.
ada gak nak lempang muka poyo abes neh.tapi dia da macam berani abes da aq terus tinggalkan dia "sekejap"...pintu rumah aq kunci smua.semua tingkap aq tutup.gentar jugak wei nak tinggal adik sorang2.tapi dia nga kusyuk men game depan PC.

dan takde la lama sangat aq tinggalkan adik aq.dalam setengah jam je.x sampai pom..bila da penat abes bahan Amar Rafiq tu bersama member2 yang lain,aq terus pulang ke rumah.

sampai ke rumah.aq tengok pintu pagar tertutup rapat...tadi aq biarkan terbukak sikit..aq da heran...sapa yang balik or keluar?aq tengok semua tingkap masih tertutup tapi ada satu terbukak!
"fcuk!"
masa ada orang pecah rumah kami aritu,tingkap yang sama jugak terbukak!.aq tak kisah kalo ada orang pecah rumah nak amik barang..halal tu memang tak halal la..tapi adik kecik aq ada dalam rumah tu!

aq terus brek basikal n amik kunci bukak pintu!.,.,jantung aq da berdegup abes da!.,.,
harapan aq satu je,aq nak tengok adik aq masih ada depan PC main game!..tapi kosong..!
aq masuk bilik berlari2!.,.,mulut aq x abes2 menjerit "adik!.,.,adik!"
game yang tengah loading kat PC da ready untuk di "play".,.,tapi adik aq xde kat situ...!
aq berlari2 ke seluruh rumah.,.,! masih terjerit2 "adik!.,.,adik!.,.,"
tapi adik aq xde kat mana2...!

dalam bebrapa saat pencarian tu da macam2 aq pikir.,.,nama sharlinie kanak2 yang diculik beberapa taun lepas x abes2 melintasi akal aq..dalam aq menjerut rambut berlari2 mencari adik disekeliling rumah,sempat juga aq membayangi gambaran penculik itu masuk ke rumah dengan memanjat tingkap,memasuki bilik aq dan
memandang adik aq yang berumur 5 tahun itu sedang bermain game..x dapat aq bayangi bagaimana adik aq akan terdiam di kerusi itu,memerhati penculik itu...bagaimana adik aq disentap dan di bawa lari.,.

"fcuk..!!"

aq lari keluar dari rumah!.,.,mengharapkan ini adalah mimpi tapi sial x mungkin ini mimpi!aq sangat sedar!.,,
aq gapai  kunci motor ku! menghidupkannya dan memikirkan jejari luas kawasan yang berkemungkinan masih sempat adik aq di bawa lari. oleh lelaki celaka itu!,.,tapi mustahil sahaja untuk aq jumpa nya,sperti yang biasa di baca diakhbar..
"x mungkin adik kuar dari rumah sendiri!.,.,pintu masih berkunci dari dalam!"
"x mungkin jiran aq yang amik adik aq ke rumah mereka!.,.,hanya rumah kosong yang ditinggalkan di skeliling rumah kami.,.,!"

sesudah aq keluar dari pagar rumah.,.,aq lihat adik aq berlari2 kepada aq di atas jalan.,.,jiran kami yang selang dua buah rumah dari kami berada di belakang nya tersenyum2.,.,
ya allah.,.,hanya kao yang tahu bagaimana kecut jiwa ku.,.,bagaimana tersentak nya ibu bapa ku jika khayalan ku adalah benar.,.,

adik aq cakap aq tinggalkan dia lama sangat.,.,dia tetibe rasa takut plak duk sorang2.,.,tu yang dia terjun ikut tingkap tu..sebab masih x berupaya nak pulas mendalah lock pintu tu..dia duk menangis tepi jalan.,.,jadi jiran aq yang kebetolan lalu kat situ terus amik dia bawa pulang.

aq peluk adik aq erat2.,.,memang aq da x tinggal da dia sorang2 lepas niii..