bola saya.

Posted in By beoma 1 comments

perodua city@ honda kancil aq berderum tanda sedia nak bergerak..aq mengangguk tanda menyuruhnya bersabar sambil mengunci pintu rumah..destinasi hari ni tidak lah semencabar hari-hari lain..
tiada kisah dihalau orang masjid...tiada kisah terkunci di luar kereta..tiada kisah menjulang jari tengah pada pemandu teksi tua dan bagai..
cuma kali ni lebih menderaukan bulu roma dan bulu ketiak..
siapa tau,di celah kesibukan membeli ketiga-tiga jenis bawang,aq juga akan menuju ke al-ikhsan untuk membeli bola keranjang pertama ku..
ya..memang benar..hampir sebulan sudah aq mengepost untuk mendapatkan bola tersebut..tapi aq bukan jenis nak sedut senang2 duit mak bapak aq untuk kepuasan aq sendiri..
kerja yang aq buat sekarang pom x memberi hasil lagi...bukan senang bekerja sebagai pencari kerja.
maka terpaksa juga aq menerima huluran ibu ku untuk membeli bola tersebut.

sebelum aq memulakan perenggan kedua ini..aq ada mengutuk seorang abang yang aq da beli bola basket ni darinya..tapi memikirkan ending cerita itu x bape menarik maka telah aq delete perenggan itu.maka tercipta lah perenggan ini tanpa sebarang motif.

sebelum perenggan ini bermula..aq terpikir sejenak sama ada nak menceritakan kisah abg itu.maka aq ceritakan juga..
bangang what abang tu!.,.,alikhsan ni ada dua kedai bersebelahan...
bila aq pegi ke salah satu alikhsan..aq menjejakkan kaki dengan penuh gaya sportman..ye la..masuk kedai sukan tak kan nak buat muka sedut antibiotik tiap2 ari..kena buat gaya pengambil steroid n heroin la.
aq bertanyakan dekat sorang abang yang aq sebut2kan dari tadi...
jawapan adalah negatif memandangkan kedai tu x jual boal keranjang.,.,yang di jual hanya bola padang..
aq agak kecewa..aq bertanya lagi sekiranya ada kedai2 lain yang ada jual bola basket juga..
jawapan nya juga negatif..dia cakap memang dia x tahu kalo ada kedai lain yang jual bola basket..
abang ni memang penuh unsur negatif...


maka aq dengan kosong harapan terus kuar dari al ikhsan.,.,x kan nak grab bola basket dekat Bilal or Mydin je...low-class n high-toilet la...hampir je aq menutur langkah ke perodua city@ honda kancil ku..terus aq teringat dekat al ikhsan yang satu lagi..
dipendekkan cerita untuk mengelakkan babak-babak mencarut,memang ada jual bola basket kat situ...apa ke bengap pekerja kedai sendiri tak tau apa yang dijual dekat cawangan yang sama..dah la duk sebelah2 je.,.,x yah citer r muka hipokrit dan penuh munafik yang aq lemparkan dekat abang alikhsan sumbak tuh bila lalu balik ikut kedai dia tuh.....menggeletar jari tengah mahu dijulang..


sekarang aq tak tahu musim apa yang patut dilabel untuk post ni..waterpark..