budin.

Posted in By beoma 0 comments

ok.ni sesi pengenalan rakan2 aq..
jadi paham2 la..xyah la nak baca kalo mulut tu da sedia nak melahanat atau nak mengeji aq..
sekali lagi..gerakkan kursor ke button x dan tekan enter..
jika terasa rendah IQ..maka lakukan lah aksi tersebot..

budin.
ni bukan pantun atau sajak untukmu,
ok,ni mmg sajak untuk mu..
tapi bukan niat nak bersajak utk mu..
damn..melalut da..

budin ni satu sahabat yang da jadik mmber kamcing ala kambing aq sejak di bangku sekolah menengah lag..
namun..bangku sekolah menengah itu hanya utk aq kerna dari sudut budin..
aq adalah member kambing ala kamcing nya sejak bangku sekolah rendah nya lagi...
dia mungkin hanya satu makhluk biasa di pandangan manusia lain namun dia lah sahabat yang da jadik pintu aq ke dunia manusia pelbagai rupa di kampung aq..

beza umur kami sangat jauh..
kira2 dalam 60 bulan beza umur kami..
kata lain bg 5 tahun..
n kami pom sgtlah mesra antara satu sama lain.
dengan dia aq x panggil diri ku abg kerana rasa sgt hina dan keji apatah lag nk main aku kau.,.,
jadi aq bahasakan diri aq ngan nama aq n dia ngan nama dia...comel kan.

tapi saiz kami tiadalah sgt berbeza..
ini disebabkan oleh rupa bentuk awet muda aq yang mnyebabkan saiz badan ku dan rupaku tidaklah sangat besar sperti rakan2 sebaya..
sila jangan negatifkan pandangan dan pemikiran masing2 hinggakan ingin menganggapku seorang yang cacat atau Up Syndrom...
bukak je facebook aq..aq normal je..juz mmber2 sebaya lain je yang cacat sbb besar2 belake..
namun ada faedahnya..sering aq menipu kakak penjaga kolam renang brdekatan rumahku dengan mengaku bahawa umurku dibawah 15 hinggakan aq perlu mmbayar rm1.50 kurang dari rakan2 yg lain utk mandi-manda disana...

balik kepada budin...
aq bertemu sahabat kecilku ini di padang bola brdekatan rumahku pada musim salji 4 tahun lepas..
sila percaya..kampung rupek di kota bharu ada musim salji tiap2 tahun..
aq da lupa bagaimana kami mnjadi kawan..,dan akhirnya mnjadi kawan yg sgt baik..
namun begitu sukar utk aq pergi ke rumah nya mmandangkan rumahnya berada di area yakuza2 x pakai spender otak separuh x reti bahasa..
mana x nya..hensem sgt ke aq ni sampaikan tiap2 kali lalu di kawasan tu,mereka semua melakukan aksi ngeri beruk bodoh dgn terus menerus bersiulan menarik perhatian aq..
agak lucah..jadi aq x suka pergi ke kawasan tu lantas x dapat nk jumpa budin di rumah nya...

namun satu hari...
telah ditakdirkan yg budin sekeluarga akan berpindah rumah..,
aq x habis2 menangis...kami baru je bersahabat.,.,
kami baru je jadi kawan..
dia x cakap apa2..dia senyap je...
sehari sebelum dia berpindah..,.,
aq pergi padanya...
x byk cakap..
terus je aq angkat barang2 dia.,.,dan tolong dia pindah.,.,
aq juga x lupa tlg kemaskan rumah baru dia.,.,
x jauh dari rumah aq.,.,dlm 10 kaki macam tu..
depan rumah aq je rumah baru dia tu...
berbalik pada kata2 td..kami baru je jadi kawan..
skang terpaksa jd kawan baik plak..

kalo nk cter kat sini sbg kenangan..
mmg banyak la memori yg ternukil antara kami..
baling mercun rumah ustaz..kena kejar ngan ustaz..kacau anak ustaz..ngumpat2 dkat ustaz..
baca quran ngan ustaz..
aq rasa yang last tu xde kot..
tu dari aspek ustaz je..nk diciter dari aspek ustazah..guru besar..tuk penghulu..menantu tuk penghulu...perghh..bleh jammed server blog ni time nk upload..

dlm 2 tahun je dia pindah ke tmpat baru tu..
tapi pastu dia balik ke rumah lama sbb tanah yg dia duduk tu dan sewa tu da nak kena tukar buat tapak rumah sewa lain..
lupa nk gtaw..pada asalnya rumah dia tu adalah rumah kedai je...
so,dia pindah balik pegi rumah lama dia.,.,
huwm...tu je la..

td aq terjumpa budin@syihabuddin n borak2 kejap..tu psl ase nk posting psl dia..